19 de octubre de 2009

NEM EN RECERCA D'ARTICLES

Ja hem començat els seminaris, i un dels primers exercicis, ha sigut a més de presentar-nos i fer una entrevista personal, anar a la biblioteca i començar a treballar amb una revista. primer hem tingut que anar a la biblioteca de blanquerna on hem pogut trobar moltes revistes que al lalrg de la nostra carrera ens ajudara a poder buscar tot tipus d'informació.
despres d'escollir la revista o ja directament l'article em anat presentant el per què haviem escollit el nostre article i l'hem expossat i tractat davant dels nostres companys a l'aula de seminari.



aqui teniu el meu article:


EL ARTE EN UN KINDERGARTEN

He escollit aquest article debut a l’ interès que tinc en l’art com a formació educativa. Com realitzar aquest procés i el que pot aportar al nen o nena durant aquesta primera etapa de la seva vida. Ja que aquesta es la etapa sensible i es una gran oportunitat de promoure una formació artística.

Aquesta formació artística te com a objectius promoure el desenvolupament de les capacitats, que s’adquireixin les competències per apreciar i gaudir de l’art, fent que l’Infant sigui mes creatiu i que s’expressi a traves de l’art.

En tot artista hi ha un nen, per això la visió del mon emmarcada per la llibertat, l’espontaneïtat, l’experimentació, l’intuïció,...

Ens parla de que l’art es un procés descendent, ja que quan ets petit es quan realment mostres la teva gran creativitat; i a mesura que vas creixent t’imposen unes pautes i normes.

Les etapes de desenvolupament es classifiquen en tres: la infantil, la literal i l’adolescència. La infantil es la de la intuïció alhora de crear, es quan es gaudeix de l’art, de la musica, el teatre i el llenguatge. Totes les seves creacions estan carregats de colors, equilibri, ritme i expressivitat. L’etapa literal esta sotmès de normes i pautes, i perden tot tipus de creativitat. I a l’adolescència es torna de nou a la creació, però de forma evolucionada.

Per ajudar al nen a exprimir la seva etapa sensible, cal ajudar-lo a desenvolupar les seves capacitats i a adquirir els coneixements per poder mes endavant apreciar l’art. Tot això el farà ser més creatiu. Totes les activitats artístiques afavoriran el progrés del desenvolupament integral de l’Infant.

L’art en l’educació infantil farà que el nen mitjançant processos implicats a les activitats visuals, musicals, moviment i dansa, teatre i literatura; es desenvolupi en aquesta etapa artística.

L’objectiu alhora de formar al nen mitjançant l’art es que el nen sigui conscient dels processos creatius, apreciació i participació en ells per arribar a aprofitar-ho i satisfer-se’n personalment.

Per arribar a aconseguir a aquests objectius s’ha d’establir una continuació en el seu entorn seguit per documents amb treballs, fotografies i vídeos.

Per això la programació de feines dirigides, guiades o auto dirigides pel propi nen, no ha de ser determinat, ja que sinó es tractaria d’un altre tipus de programació, i no deixaria a l’Infant crear i utilitzar totes les capacitats artístiques que li han sigut ensenyades i apreses pel propi nen.

Un cop llegit l’article he vist la importància que te la creació del propi infant a la seva primera etapa, ja que es molt important que l’Infant exprimeixi tota la seva part artística.




No hay comentarios:

Publicar un comentario